פתרון סביבתי לחרדות

"טיפול תרופתי מקל קצת על הסימפטומים אבל אינו מביא לריפוי"

חרדה כבר הפכה מזמן למגיפה עולמית, כמות החולים רק הולכת וגדלה והיא תוקפת גם בני נוער ואנשים שלכאורה אין להם שום סיבה לחלות במחלה. הטיפול הרגיל של תרופות וטיפול פסיכולוגי, אולי מקל קצת על הסימפטומים אבל אינו מביא לריפוי. בכדי לרפא את המחלה הזו אנחנו יכולים להיעזר בחוכמת הקבלה, שנותנת לנו הסבר עמוק על הטבע האנושי ועל הסיבות שאנשים חולים במחלות, גם מחלות ויראליות, גם מחלות נפשיות וגם מחלות רוחניות. כל מחלה ניתן לראות כחוסר איזון. אם זו מחלה ויראלית הרי שיש חוסר איזון כימי בגוף, אם זו מחלה נפשית הרי שיש חוסר איזון בין הרגש והשכל של האדם. 

כולנו מפחדים, אבל יש לנו מספיק כוחות להתגבר על הפחד. לפעמים בעזרת השכל, לפעמים באמצעים אחרים. אצל אדם הסובל מחרדה הפחד יוצא משליטה, יוצא מאיזון, אין לאותו אדם את הכוחות להתגבר עליו. לפעמים השכל יוצא מאיזון והוא מתחיל לדמיין בעיות שלא ממש קיימות וכך מגדיל ומעצים את תחושת החרדה שלו. 

במחלה ויראלית אנחנו מאזנים את הגוף בעזרת תרופות. כלומר, חומרים כימיים המוכנסים לגוף בכדי לאזן את מה המדדים שיצאו מאיזון. באופן דומה ניתן לאזן גם את החרדות, אנחנו רק צריכים ליצור לחולה בחרדה סביבה שתיתן לו ביטחון תקווה ואמון. אנחנו צריכים להקיף אותו באנשים שיתנו לו הרגשה כזו, ובמקביל לנתק אותו מהסביבה שמכניסה לו חרדות כמו רשתות חברתיות שמפיצות פחד ושנאה למי שמשתמש בהן. 

לפי חכמת הקבלה, הטיפול בכל התופעות הללו הוא לשים את האדם במה שמכונה "סביבה טובה". במקום להיכנס ולחקור בנבכי הנפש של כל אחד רק בכדי לגלות מקומות שאי אפשר לתקן אותם, אנחנו פשוט מקיפים את האדם בסביבה טובה. הסביבה הזו מסוגלת לתת תמיכה, ולאזן כל בעיה, כל מה שצריך הוא לבנות אותה בצורה הנכונה. במקום לתת לאנשים משככי דיכאון וטיפולים פסיכולוגיים, חכמת הקבלה מציעה פתרון אחר לגמרי, פתרון של סביבה טובה ונכונה.