עדשות, משקפיים או פתרון אחר?

בעיות ראייה בלא מעט מהפעמים עוללות להשפיע על אורך החיים של מרבית הסובלים מהן, בין אם אנו עוסקים בעבודה משרדית, במשרות הכוללות פעילות מרובה בחוץ וחשיפה אל אבק ועוד. לכן בשנים האחרונות הפתרונות עבור הסובלים מלקויות ראייה רק הולך וגדל, לא רק בין ההתלבטות בין עדשות לבין משקפיים אלא גם דרך משתנים שונים כמו סוג עדשות המגע. אך לצד סוג עדשות המגע, עיצוב מסגרות המשקפיים נוכל לעשות גם טיפולי לייזר שיוכלו להעלים את לקות הראייה כמעט לגמרי! לכן מומלץ להכיר את אופי השימוש, את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהפתרונות.

פתרון העדשות

כאשר עוסקים בפתרון כמו עדשות מגע עבור לקויות ראייה, אי אפשר שלא להתייחס למנעד העצום של עדשות המגע שקיימות כיום בשוק הישראלי ובעולם בכלל. בין היתרונות המרובים שיש לעדשות המגע להציע לנו יהיה היכולת שלנו לרכוש עדשות מגע במגוון אתרים, להנות מתחרות וממחירים נמוכים במיוחד. יתרון נוסף הוא יכולת להתאים את עדשות המגע אל מגוון לקויות ראייה, בין אם נדרשות עדשות מגע מולטיפוקל ועד אל עדשות עם צילינדר יחסית גבוהה. בנוסף נוכל גם להתאים את הביגוד שלנו או פשוט לשנות את צבע העיניים שלנו בעזרת עדשות מגע הכוללות גם צבעים מעולים, בין אם נבקש לעשות שימוש בעדשות מגע יומיות, חודשיות או אפילו שבועיות.

משקפיים או לייזר

פתרונות נוספים ולא פחות יעילים עבור הסובלים מלקויות ראייה יהיו כמובן משקפיים או טיפול לייזר, כאשר בשני הפתרונות הללו נוכל כמובן להנות מהיתרונות המעולים ולהביל מהחסרונות הקיימים. כך למשל שימוש במשקפיים לעומת עדשות מגע יהיה הרבה יותר קל לתפעול ופשוט, מצד שני המרחק שבין העין אל עדשת המשקפיים תעניק איכות ראייה לא הכי אופטימלית שיש. וכאשר אנו עוסקים בטיפולי לייזר על מנת להחזיר את הראייה שלנו למיטבה, חשוב שנכיר כי כ30% מהאוכלוסייה לא תוכל לקבל טיפול זה. עם זאת טיפולי לייזר מאפשרים לא רק לתקן את הלקות אלא להפוך את הראייה שלנו לחדה ואיכותית יותר. עם זאת חלק מהמטופלים יחוו תופעות לוואי כמו יובש או סנוורים.